Social media obowiązkiem każdej firmy

social media na telefonie

Media społecznościowe zawładnęły naszym życiem, ale też stały się nieodzowną częścią naszego biznesu! Sporo słyszy się o tym, że każdy musi być w social mediach, gdyż inaczej nie dotrze do swoich klientów. Czy jest to prawda? Przekonajmy się!

Zmiana życia konsumenta

Dziś jesteśmy świadkami pewnej zmiany w tym, jak funkcjonuje przeciętny konsument. Coraz częściej rezygnuje on z kanałów takich jak telewizja i spędza większość swojego dnia w towarzystwie aplikacji i portali takich jak Facebook czy Instagram. Polacy są w czołówce ilości użytkowników wykorzystujących te kanały na co dzień. Dlaczego z tego nie skorzystać? To świetna droga do komunikowania się z potencjalnymi klientami, poznania ich zainteresowań i przede wszystkim – szansa dla uzyskania opinii i recenzji naszych produktów czy usług. Mało które medium daje nam tak szerokie możliwości!

strategia działań social media

Strategia działań

Trzeba jednak pamiętać o tym, że aby nasza obecność i działania w social media została odnotowane, muszą być poparte strategią działań! Inaczej możemy być pewni, że będą one nieskuteczne. Pewien plan działań to podstawa, aby nasi klienci i obserwatorzy reagowali tak, jak pragnęlibyśmy tego. Posty muszą być publikowane wystarczająco często, aby wciąż utrzymywać pewien stopień zainteresowania, lecz nie powinniśmy przesadzać w drugą stronę! Takie „zalewanie” użytkowników naszą treścią może być męczące i doprowadzi to do odlajkowania naszego profilu!

aplikacje social media

Podsumowanie

Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na to, aby zatrudnić osobę mającą zajmować się wybranymi przez nas kanałami komunikacji. Wierzcie lub nie, ale naprawdę potrzeba umiejętności i znajomości narzędzi, aby to, co chcemy osiągnąć, mogło faktycznie przynieść owoce. Jeżeli jeszcze nie tworzysz własnego contentu w social mediach, to mamy dla was wiadomość – jesteście mocno w tyle! Konkurencja nie śpi!