Jak działa agencja interaktywna krok po kroku?

Od kiedy konkurencja na rynku mocno wzrosła, popyt na usługi agencji interaktywnych stał się jeszcze większy. Zarówno młodzi jak i bardziej doświadczeni przedsiębiorcy rozumieją, jak ważna w dzisiejszych czasach jest odpowiednia reklama skierowana do interesującego nas odbiorcy.

Nie da się ukryć, że aby nie wypaść z obiegu, należy cały czas dbać o marketing i swój wizerunek jako firmy. Działania nasze mogą okazać się żmudne i nie przynosić wyczekiwanych efektów, jeśli nie posiadamy odpowiednich narzędzi do ich wdrażania. Takimi narzędziami operują jednak modne agencje interaktywne, których sfera działań w ostatnich latach mocno się rozszerzyła.

Na czym polega fenomen agencji interaktywnych? W jaki sposób pracują z Klientami?

1. Co stanowi o tak dużym zainteresowaniu usługami agencji interaktywnych?

Zapewne każdy z nas na to pytanie odpowiedziałby następująco: „Są one modne, ponieważ wykorzystują nowoczesne metody marketingowe”. Jest to prawdą, ale prawdą mocno okrojoną.

Jak mówi ekspert z agencji reklamowej w Krakowie Roxx Media duży sukces agencji tego typu wiąże się głównie z szerokim wachlarzem ich możliwości. Nie zamykają się na jedną konkretną dziedzinę związaną z reklamą. W swojej pracy wykorzystują przeróżne dziedziny po to, by przedstawić Klientowi kompleksową ofertę i w sposób całościowy zadbać o jego marketing.

Można powiedzieć, że najlepsze agencje w Polsce zajmują się jednocześnie: tworzeniem marki (a więc tworzeniem nazw usług oraz produktów, opracowywaniem identyfikacji wizualnej, itd.), kreowaniem graficznym (a więc tworzeniem logotypów, animacji, itd.), projektami funkcjonalnymi (takimi jak audyty użyteczności, projektowanie interfejsów stron internetowych i aplikacji, itd.), oraz szeroko pojętymi kampaniami reklamowymi (czynnymi w przeróżnych kanałach komunikacji z odbiorcą – jak na przykład social media).

2. W jaki sposób odbywa się współpraca z Klientem?

Współpraca z Klientem to działanie stopniowe i oparte na punktach, których nie da się pominąć. Na początku Klient zgłasza agencji chęć skorzystania z jej usług. Przedstawiciel agencji kontaktuje się z przedstawicielem zainteresowanej firmy i przeprowadza wywiad dotyczący konkretnych działań i efektów, jakie chce osiągnąć zainteresowany. Otrzymane informacje przekazuje do zespołu kreatywnego, który ocenia zdolność do uzyskania pożądanych efektów oraz czas i środki, jakie należy na ten projekt przeznaczyć. Konsultant przekazuje wstępne plany Klientowi. Agencja opracowuje swój plan działań i tworzy projekty. Konsultant przedstawia ich wyniki Klientowi.